גישור ארגוני – רקע
קונפליקטים חודרים לכל חלקה טובה בעבודה ובניהול שוטף. עובדים יכולים להימנע מקונפליקטים או לטשטשם, אך אינם יכולים לברוח מהם. עובדים מכל תחומי העיסוק במשק ידווחו, כי אחד הגורמים המלחיצים אותם ביותר במקום העבודה הם הקונפליקטים הבין אישיים היום יומיים. מנהלי ארגונים ידווחו על השקעת זמן גדולה בניהול משברים תוך ארגוניים ומחוצה לארגון מול רשויות, ספקים ולקוחות.
כפועל יוצא קונפליקטים פוגעים ביעילותם ובתפוקתם של ארגונים.
ממחקרים עולים הנתונים הבאים:
- כ- 42% מזמן ניהול, מוקדש לפתרון סכסוכים בתוך הארגון ומחוצה לו.
- זמנם של עובדים מבוזבז. ארגון מפסיד תפוקה של 60 ימי עבודה מכל עובד, בשל קונפליקטים ואי הבנות בהם העובד מעורב.
- עלויות כספיות בלתי מבוטלות מושקעות בניהול הליכים משפטיים לפתרון סכסוכים.
- קונפליקטים ארגוניים גורמים לתחלופה גבוהה של כח אדם איכותי כפועל יוצא נדרש הארגון להקצות משאבים נוספים לשם גיוס כח אדם חדש והכשרתו.
מהו גישור ארגוני?
שיטה מקצועית המאפשרת ניהול קונפליקטים יזום בתוך הארגון למינוף פעילות שגרתית שוחקת להעצמת הארגון והגדלת תפוקת העובדים בפרט ותפוקת הארגון ככלל.
יתרונות הגישור הארגוני:
- מקדם תרבות ארגונית המעודדת תקשורת ישירה ושיתוף פעולה.
- תואם את הגישות הניהוליות המודרניות בהן שיתוף, מעורבות, ועבודת צוות, נמצאים בלב העשייה.
- מעצים עובדים כפרטים.
- הפתרונות בגישור מבססים מערכת יחסים לטווח ארוך.
- הפתרון, אשר הושג בהסכמה, מקויים לאורך זמן, היות ונתפס כהוגן ואובייקטיבי.
- מעצים יחסי עובד מעביד.
- חוסך לארגון עד 80% מההוצאות המשפטיות השוטפות.
- חוסך זמן ניהולי יקר.
- משפיע לחיוב על איכות תהליכי קבלת החלטות
- משמש כמקור ידע ללמידה ארגונית
צוות משרדנו הינו גורם חיצוני, מקצועי ואובייקטיבי, אשר יוביל תהליך ויסייע בפתרון קונפליקטים בין בעלי תפקידים שונים בארגון או בין הארגון לסביבתו, באמצעות הליך גישור ארגוני ממוקד, שיוביל לתוצאות משמעותיות עבור הארגון.